Pilates

STOTT Pilates®

Inteligentná forma cvičenia, ktorá spája telo a myseľ.

Čo je to PILATES?

  • Pilates je jemný a zároveň veľmi účinný spôsob cvičenia pre KAŽDÉHO!
  • Pilates, s ktorým sa najčastejšie stretávame je cvičenie na podložke s použitím malých cvičebných pomôcok, akými sú napríklad overbaly, stláčacie kruhy, atď., ale existujú aj Pilatesove stroje, jedným z ktorých je aj univerzálny posilňovací stroj Reformer, ktorý si môžete vyskúšať aj v našom štúdiu.
  • Okrem posilnenia svalstva jadra tela (trupu), je cieľom Pilatesu aj prinavrátenie správneho alebo správnejšieho držania tela, prinavrátenie správnej funkcie našich kĺbov, mobilizácia chrbtice.
  • Cvičenie je zamerané na precítenie a aktiváciu hĺbkového svalstva panvy a chrbtice, ktoré v spoluptáci s povrchovejšími svalmi tela vytvárajú v tele pohybovú rovnováhu.
  • Táto metóda sa vyznačuje predovšetkým tým, že učí človeka ako sa právne hýbať a tieto poznatky vedia naši klienti aplikovať aj do iných druhov cvičenia, športu, či bežného fungovania počas všedného dňa.          

            Metódu Pilates vytvoril Joseph H. Pilates na začiatku 19. storočia. Túto metódu najprv využíval na cvičenie s lôžkovými pacientmi počas I. svetovej vojny v Európe a neskôr ju uplatňoval na cvičenie s tanečníkmi a atlétmi v New Yorku, USA. V dnešnej dobe sa Pilates teší veľkej popularite nie len vo svete cvičenia, ale aj v rehabilitácii.

STOTT Pilates®

V BB Health precvičujeme cviky z repertoáru STOTT Pilatesu® na podložke a v najnovšej ponuke máme aj cvičenie na reformeroch – univerzálnych pilatesových strojoch. Metódu STOTT Pilates® vytvorila Kanadská organizácia Merrithew Health & Fitness, ktorá je jednotkou v oblasti Pilatesu a cvičenia na celom svete. Táto metóda sa od klasického Pilatesu, s ktorým sa bežne stretávame líši tým, že do svojich zostáv implementuje poznatky z najnovších výskumov a štúdií v oblasti biomechaniky a fyziológie cvičenia, a preto je bezpečnejší a efektívnejší. Taktiež zahŕňa modifikácie a variácie tak, aby si ho vychutnali začiatočníci i pokročilí, seniori či vrcholoví športovci.

Účinky Pilatesu – Nie sú to len ploché bruško a tehličky

  • Spevnenie jadra tela (brušné, hrudné, ramenné, chrbtové, pánvové, bedrové a sedacie svalstvo)
  • Zvýšenie mobility a rozmedzia pohybu kĺbov
  • Zvýšenie hustoty kostného tkaniva (prevencia/liečba osteoporózy)
  • Náprava držania tela
  • Zlepšenie celkového svalového tonusu
  • Zlepšenie koordinácie a rovnováhy
  • Úľava pri bolesti chrbta a kĺbov
  • Úľava pri strese a depresii 

Pilates si u nás môžete zacvičiť formou skupinového cvičenia (podľa rozvrhu alebo vytvorením svojej vlastnej súkromnej skupiny) alebo formou osobného tréningu.